torsdag 12 februari 2015

Ny arbetshörna



Fixade i ordning en ny arbetshörna över helgen.
Jag har bara jobbat på laptoppen när jag jobbat hemifrån och har i princip kunnat sitta var som helst i huset, men nu när jag fick stationär skärm blev jag tvungen att fundera ut var jag kunde ha en fast arbetsplats. 
De färgglada fyrkanterna på bordet är en del av projektet jag jobbar med just nu.


I och med att vi fixar med värmebatterierna i sovrummet har vi flyttat runt lite på möbler och där hittade jag ett hörn som jag kunde använda.
Vi har 2 likadana svarta bord i förrådet och det var bara att skruva ihop benen med bordsskivan och vips hade jag ett skrivbord. Borden kommer från en klädbutik i Vasa som skänte bort dem när de renoverade. Det vara bara att ta och bära hem :)
Än så länge sitter jag på äldsta sonens triptrap-stol men den är lite obekväm att sitta på en hel dag så det blir nog att hitta en bättre.
Skrivbordslampan och hålstansen kommer från mormors. 
Den svarta vasen har jag köpt på loppis.


Den lilla vasen har jag hittat i mammas gömmor :)
Papperstyngden har jag köpt på loppis för länge sen. 2 blåa fiskar, kanske delfiner, som simmar i ett hav av guld. 
Jag kunde köpa hur många papperstyngder i glas som helst, men än så länge har jag hållit mig till denna som är en stor favorit. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar