tisdag 26 maj 2015

Helgens bravader



Min insats till renoveringen helgen som gick: inte mycket :(

Började med att tvätta taket i lördags förmiddag men fick huvudvärk och sjuk nacke av att stå på stegen och stirra i taket. Bytte till ute jobb och fick en del gjort. Mera om det senare.
På söndag upptog jag tvättandet men det blev en kort historia för då var det sent på eftermiddagen och jag hann inte stå länge där på stegen förrän barnen krävde att jag skulle laga mat :) Men en liten bit på vägen kom jag. Putsar det bara med en våt tvättsvamp och färgen mjuknar upp och lossar. På en del ställen är dock färgen tjock och det går långsamt framåt.


En som fick desto mera gjort var gubben! 
Han började på med vårt problemhörn. Hela den där stenpelaren skall bort. Huset skall stå på stålpelare här inne i hörnet var vår glasveranda med bastu under skall byggas. Den långa sneda balken skall upp på pelare och stöda hörnet medan vi tar bort stenbumlingarna och sätter de slutliga stålpelarna på plats. Arbetet med glasverandan borde gå snabbt framåt bara vi får bort dessa stenar och pelarna på plats. Kanske vi ännu i sommar/höst kan börja på grundsulan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar