torsdag 25 juni 2015

Födelsedags överraskning



Beslöt fixa en överraskning åt min syster när jag hittade ett oanvänt betongrör bak uthuset :)
Började med att måla det vitt.


Sen blev det en grå sockel och några röda ränder.



Skissade in några fönster gluggar och en dörr som jag målade svarta.


Jag sågade ut en rund hatt ur en bräda. Spikade i spikar som räcke och virade virkgarn runt. Sen målade jag alltsammans svart.


På toppen fäste jag en lykta jag hittade på en loppis under Öppna Portarna.


Här står den färdiga fyren  i vår blomrabatt före vi skeppade över den till syster :)




2 kommentarer:

  1. Jättefin!! Lägger den till min pyssel-lista :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Den var enkel att göra så när jag får tag i fler betongrör skall jag fixa några till! Det som man kunde lägga till är en el-lampa istället för ett ljus inne i lyktan, tror att gubben får fixa en sån åt mig :)

    SvaraRadera