måndag 23 mars 2020

Konstverk i sonens rum

Har jobbat på med ett litet större projekt i den äldre sonens rum efter julen.
När sönerna var små kom jag över en gammal OH-maskin och tanken har, i alla dessa år, varit att jag skall måla en bild på en hel vägg i deras rum. Men åren har gått och sönerna har vuxit och motivet jag tänkte på då för länge sedan är inte längre aktuellt :D
Men skam den som ger sig, den äldre sonens rum har vita väggar och tak och rummet är lite färglöst, så jag har puschat på honom att hitta på något som kunde pryda väggarna. Han hittade till slut en plansch som han tyckte om, men vi konstaterade att den skulle försvinna på den stora väggen, så klart att jag erbjöd mig att måla bilden på hans vägg!


Sagt och gjort, jag släpade in OH-maskinen från uthuset där den stått i alla år och efter lite sökande i de lokala bokhandlarna hittade jag kopierbar plast och fick bilden överförd och uppspeglad på väggen. 


Bara att rita av konturerna :)
Sen ett varv till målbutiken efter 5 nyanser av grått och en burk med rött och så var jag igång.


Första färgen...


andra färgen....


och tredje och fjärde färgen...

Så långt har jag kommit, en grå och en svart kvar + det röda :) 
Ett relativt enkelt sätt att få till en stor "tavla" på väggen och man tycker om att måla.
De bilder som jag hade i tankarna när sönerna var små var i färg men nu är det vitt, grått och svart som är inne!

1 kommentar: