söndag 24 oktober 2021

Höst vid trappan

För en tid sedan, när det ännu fanns gula löv på träden, fixade jag höstfint vid trappan :)


Hämtade lite material från skogen och svängde ihop några videkvistar i blomkrukor med sommarblommornas jord ännu i och band fast med med en järntråd i toppen. 
Satte ner en ljungplanta i mitten och så stack jag ner grankvistar runt. I toppen av videkvistarna fäste jag några grankvistar :)


Det blev några stenar och en av våra odlade pumpor som dekorationer framför krukorna.


Uppe på trappan vid vår ytterdörr har jag ett bord gjort av ett symaskinsstativ och där finns det alltid blommor av något slag och rekvesita enligt årstid runtom. Nu blev det en ljungplanta i samma kruka som sommarblommorna varit i och några grankvistar. Runt den en av våra pumpor och så ett hjärta i plåt som funkar året om och en av de större barlast stenarna vi hittat på vår gård. 

Sen närmare jul fyller jag på med små granar och ljusslingor :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar