tisdag 18 november 2014

Pyssel


 Blädrade i gamla jul tidningar över helgen och hittade ett trevligt pyssel, snabbt och enkelt. Jag hade glasunderlägg i passlig storlek hemma, något som jag köpt för att det kan vara bra att ha :) och nu kom de väl till pass. Dom är likadana som kakpapper men i liten version. Jag tog ungefär 8 st, valde ett sidenband och sydde rakt igenom underläggen. Sedan vek jag ut dem till en boll.
  Jag lämnade en lite länge stump av sytråden nedtill när jag sytt färdigt, i den hängde jag en lite "kristall" pärla.



Enkelt och snabbt. Bandet jag använde var återanvändning på hög nivå! När jag har klippt bort banden som kommer nuförtiden med blusar för att dom skall hållas på hängaren, har jag sparat dem. Ni vet dom där banden som sedan alltid sticker ut ur kragen när man har på sig blusen. Oftast är dom i vackra färger och faktiskt sidenband. Funkade perfekt till detta pyssel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar