fredag 28 december 2018

Årets julkalender fönster

I år är vi med i den levande kalendern här i staden och vi valde lucka 22.


Fick inspiration till årets kalenderfönster från bilder jag råkade hitta på nätet när jag sökte något annat.


Hade nästan glömt att jag ägde detta dockhus. Jag kommer att fixa om det lite, det skall ha huvudrollen i min kreation!


Köpte hem lite brun färg och började på att måla.


Huset färdigt dekorerat!


Den gamla installationen från 2016 plockade jag bort och återanvände "snötäcket" av vadd.


Första hörnet klart. Två ganska så stora granar jag hade från förr, en ljusslinga och ett litet hus i porslin.


Mittemot granarna "pepparkakshuset" och en röd Ferrari med julgranen på taket :)
Hängde några stjärnor i bakgrunden på en gammal skidstav och nere mellan huset och granarna står en vit ren.


Speglingarna i glaset gör det lite svårt att se. 
Bäst ser man alla detaljer på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar