måndag 29 september 2014

Utsikter


I helgen tog jag mig an nummer 2 av dörröverstycken. Jag hann skrapa det rent, kitta, kvistlacka och grundmåla. 


Dörröverstycket som jag fixade tidigare har jag nu grundmålat och målat en gång med den slutliga färgen. Nu väntar det på åtminstone ett varv till med penseln eller kanske blir det 2, beror lite på hur det ser ut efter 2 varv.


Från min "snickerboa" har jag denna utsikt! Idylliskt, som bara en småstad kan vara.


Ser också eget hus genom fönstret...


...och ut mot gatan. 
Från det här fönstret har man den bästa utsikten i hela huset! Härligt med träden utanför, lillstugan som skymtar bakom träden och så gatan, där människor rör sig. Ljuset i det här rummet är också något alldeles speciellt när det silar in genom lövverket och bildar ett fint skuggspel i rummet. Staketet är, som ni ser, inte helt klart ännu, men vid den höga stolpen som syns kommer det att bli en grind så att man kommer ut till gatan mellan husen också. Nästa sommar är det tänkt att planket skall byggas klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar