måndag 24 november 2014

Helgens jobb


I helgen har vi firat yngsta sonens födelsedagskalas och renoveringen fick vänta. På söndag fortsatte jag med mitt projekt: att skrapa rent fönster- och dörrlister samt överstycken till fönster och dörrar.


Har jobbat på ett överstycke till ett fönster nu i nån vecka och nu fick jag det äntligen rent. Det tog lite tid för att min hjälpreda, värmepistolen, gick sönder och vi blev tvugna att köpa ny.


Sparade ett färgprov i ena ändan. Inte många olika färger. Den första är en äggtempera i grönt, sen kommer en grå oljefärg och sen vitt i 2 eller 3 olika nyanser, kunde inte få prov av alla färger för att färgen lossade så lätt från det gulvita färglagret.


Nu står dom där, de som väntar på målning; två fönsterlister, en dörrlist, två dörr överstycken och ett fönsteröverstycke. 
Skall skrapa alla delar till ännu ett fönster rent förrän vi målar dem.
Väggen som syns på bilden hade jag tänkt putsa ren och sen måla vit. Som den ser ut nu, ser den inte så inbjudande ut, smutsig och med isolering som sticker ut mellan stockarna men det blir nog säkert bra när allt är putsat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar