torsdag 30 juli 2015

Vår trädgård


Här kommer ett bildregn med bilder från vår trädgård :)
Blommorna har åtminstone trivts jättebra i sommar trots att det inte har varit väldigt varm, kanske det är just därför som de har vuxit sig så stora i år!


Mormors pion blommade i år för första gången sedan den fick flytta med oss hit till huset.


Denna pion köpte jag i fjol på Öppna Portar evenemanget. Alexander Flemming heter den och har blommat med många blommor både i fjol och i år.


Vindruvs rankan växer helt vilt! 
Plantan är hur stor som helst och vi kommer att få många druvklasar :)


Blomrabatten jag ställde i ordning i fjol har tagit sig jättefint. 
Kattmyntan trivs.


Klematis har jag inte riktigt fått att funka tidigare så i fjol satte jag en planta i en kruka och övervintrade den i vår källare under huset. 
Fungerade finemang! 


Vid trappan några blommor från det lokala växthuset.

2 kommentarer:

  1. Glömde fråga vad du använde för färg när du målade "betongfyren" ?? Betongfärg eller nåt annat?? Funderade sätta en solcellslampa i stället för lyktan...enklare ute vid stugan :) Härliga blommor i din trädgård!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använde nog ingen färg ämnad för betong utan det blev något jag hade stående hemma. Tänkte att jag bättrar på den då ifall färgen lossar :)

      Radera