tisdag 22 september 2015

Lata eftermiddag


Igår när jag var på jobb i Vasa passade jag på att ta en liten shoppingrunda. Köpte nya ljus i den höstiga färgen plommon. Plommon eller mörklila är en av mina favorit färger, vilket nog syns nu ;)
Kom ihåg att jag har kuddar i samma färger och några bruna hittade jag också. Bytte kuddar i soffan och sökte fram ett större glasfat för ljusen och vips hade vardagsrummet fått en mera höstlik inredning. Min gamla pläd i ljusgrått, plommon och svart kom också fram. Den är skön att dra omkring sig när man sitter i soffan kvällstid. 


Den nya orkidén är som gjord för vardagsrummet nu. 
Blixten gosade sig i soffan och rörde sig inte på hela dagen. Sköna dagar för kissemissen. Ibland önskar man nog att kunna ligga sådär i soffan en hel dag utan att göra något ;) I natt åker han iväg på äventyr igen.


Nu, senare på eftermiddagen när solen vandrat runt huset är det passligt mysigt med tända ljus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar