fredag 17 juni 2016

Öppna portar

 
I år kommer vi att vara med på Öppna portar-evenemanget.
Vår gård har nummer 10. På lördag slår vi upp  portarna klockan 10!
Man kan komma och se på vår trädgård och köpa sig något att äta: rabarberpaj med vaniljsås eller skinkpaj.
 
 
Under veckan har jag fixat och städat i trädgården med katterna som sällskap.

 
Trädgårdslanden har fått lite fixning. Har sått olika frön och planterat ut de plantor jag drivit upp inne.
I gångarna mellan odlingslådorna satte jag tidningar och spånor ovanpå, nu hoppas jag att ogräset hålls borta :) 

 
Fixade också till kryddlandet, gjorde en "vägg" av videpinnar och hängde upp prismor i den.

 
Blommorna i blomlandet slår ut precis passligt till Öppna portarna :)

 
När jag letade något annat i lillstugan hittade jag min betongrelief som jag gjorde när jag studerade. Den skulle jag hänga vid ingången till mitt hus, tänkte jag då för länge sen. Den har flyttat med mig i alla dessa år och nu äntligen fick jag den upphängd, kanske inte vid ingången men upphängd i alla fall :)

 
Började också med att flytta över barlaststenarna till en täckduk så att inte ogräset kan växa upp bland stenarna.
 
 
 
Planterade sommarblommor i krukor vid trappan.
Blev lite annorlunda blommor i år; Bortsnejlika och Lobelia i blått och vitt, och så Svartöga som kommer att täcka hela klätterställningen innan sommaren är slut :)
 
Nu är gården klar för alla besökare i morgon och söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar