onsdag 25 januari 2017

Helgens arbete

Vi kom en bit på vägen igen helgen som gick.
Emellan annat program; träff med flickgänget från högstadiet och födelsedagsmiddag :) hann vi pyssla på några timmar vardera dagarna. 



Jag fortsatte med son nr 2:s rörspis. 
Rappade framsidan klart och så tog jag bort alla lösa delar i dekorkanten framtill för att "limma" tillbaka dem med hjälp av bruket. 
Det var några bitar som skulle på plats :)


Det var egentligen enkelt att "limma" tillbaka dem.
Jag satte på ordentligt med bruk och så tryckte jag fast bitarna en i taget. 


Den sista fick jag slipa lite för att få på plats.


Bitarna hölls bra på plats men för att de inte skulle "rinna" ner satte jag en papprulle som stöd.



Övre dekorlisten är nu skrapad och inväntar slipning för att sedan målas :)



Gubben fortsatte med plåtväggen.
Golvlisten fixades först och sedan kunde han rada upp plåtarna ovanpå den och skruva fast plåtarna.


El-rören kommer upp mellan vågorna i plåten och det var lite trixande för att få mellanrummen i listen på rätt ställe.


El-dosorna kommer en bit upp på väggen på samma höjd som i resten av huset. Någon sorts list kommer att gömma eltrådarna upp till dosorna. I sovrummet blev det en U-list som vi tapetserade, men här tror jag att det blir en svart U-list, svart liksom dosorna.


Nu avslutas plåten snyggt mot golvet. 

Är helnöjd så långt :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar