fredag 5 oktober 2018

Fredags tankar


Oktober är här med soliga, lite kyliga dagar och så dagar som idag morse när jag åkte till jobbet, regn och mörkt :)
Nu skiner solen igen och vi ser fram emot helgen som börjar!

Tänkte att i helgen skall jag städa bort sommaren i trädgården; det är uteprydnader som behöver få komma in till vintern och så skall växthuset tömmas och pyntas för hösten. 
Bläddrade lite i bilder från Pinterest med höst- och julpyssel här om dagen och kanske jag åker iväg och plockar lite kottar och annat fint till mina små projekt, kanske jag till och med hinner fixa till något. Skulle gärna få till något trevligt uppe på trappan vid ytterdörren :)
Så om solen skiner i morgon så blir det en riktig mysdag ute i solen.

Har ju också börjat på med nya skrap och måla projekt i lillstugan så kanske jag målar lite där också, t.ex så har jag målat toalettdörren en gång till och den är nu klar på den ena sidan, sidan ut mot hallen!
Ni som följer Lorenzas skafferi på instagram har redan sett lite av vad jag jobbar med i lillstugan.

Nu snart börjar fredagsmyset med familjen!

Ha en trevlig fredagskväll allihopa :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar