måndag 24 september 2018

Nytt i vardagsrummet

Nu har vi kommit framåt i vardagsrummet också :) 
Det som jag skrev om redan 2016, det som döljde sig bakom trasan, har kommit fram nu. Ett hål i väggen!
Här har det varit en dörröppning in till den originala farstun. Tänkte då för länge sen att det måste vi utnyttja så vi byggde igen nedre och övre delen av hålet och lämnade ett hål i mitten som har varit dolt med den fina "trasan" i många år nu.


Det här projektet har varit mitt och min pappas :) det kom vi överens om redan då när vi bestämde vad vi skulle bygga här. 
I maj i år började han och jag med att bygga stommen till lådan på klädskrubbs sidan, i rummet som ligger bakom vardagsrummet 


I sommar har jag målat en hel del och till det här projektet målade jag 19cm breda hyvlade brädor. Nu i september kom min pappa igen för att jobba vidare med vårt projekt. 
Brädorna jag målar sågade vi till och de blev till "väggar" och "tak" i lådan


Klar låda!


Det blev ett gömställe för TV:n :)


Ännu skall det sättas lister runt öppningen och så skall det dras ström och kopplas strömdosor i sidan av lådan så att vi får bort sladdarna. 
Ingen ful "trasa" som hänger på väggen mera :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar