lördag 1 december 2018

Julmånad


Då var den äntligen här, julmånaden :)

Nu kan vi börja på med pyntandet och stökandet!

Jag har ju redan tjuvstartat lite, jag kunde ju inte vänta. 
Detta är helt olika andra år då jag tyckt att det är för tidigt att börja på med jul före första advent, men i år har det känts rätt. 
Jag har hängt upp stjärnor i fönstren, bytt till julgardiner, pyntat växthuset och lagt ut uteljusen. Känns som om jag har mera tid nu också än tidigare år och till och mera energi att feja på med allt.

Renoveringen går också framåt i maklig takt och garderoben som vi först tänkte att skulle bli färdig till jul har vi nu tänkt att skall bli färdigt i januari - februari, vilket jag tror är helt realistiskt. Allt kanske inte blir helt färdig, så som golvmattan som troligtvis inte kommer att vara på plats då, men den skall installeras efter att klädskåpen är på plats så det är inget problem. Taket har jag tänkt att jag målar och panelar så långt att vi får taket ovan klädskåpen klart, blir lite jobbigt annars att ligga ovanpå skåpen när man skall spika ;) Huvudsaken är att vi får in klädskåpen så att vi kan fylla dom! Det som är en stort plus i tillägg att vi får alla kläder på ett ställe är att köksskafferiet töms på kläder och jag får äntligen ta mig an det utrymmet. Där skall sättas upp hyllor som passar i ett skafferi och så in med köksutrustning och mat istället för kläder!

I kväll är det köruppträdande i kyrkan och i morgon tänder vi första ljuset!

Ha en skön advents helg allihopa :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar