onsdag 4 december 2019

Ny möbel

Förvaring i gamla hus kan vara utmanande och skåp och byråer av passlig typ är något jag är på jakt efter hela tiden, så när jag hittade denna på en FB-loppis slog jag till.


Den var helt ok som den var men jag hade lite andra tankar :)
Slipade bort lacken och torkade av den före jag började måla.


Jag målade med samma färg som jag använde när jag fixade till mormors spegelskåp för några år sedan och målfärg fanns kvar.


Jag strök färgen 3 gånger innan jag var nöjd. 
Färgen torkade fort och följande dag kunde vi bära in byrån. 


Placerade den nu bredvid mitt skrivbord i biblioteket så att jag har någonstans att sätta alla mina grejor, sen när vi bygger det väggfasta skåpet i biblioteket får byrån flytta till annan plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar