fredag 12 februari 2016

Bröd


Nu efter julen har jag bakat eget bröd några gånger, först lite sporadiskt men nu har jag hittat ett bra recept och bröden blir riktigt goda och jag har gjort större satser som räcker längre :)


Ändrar lite på receptet varje gång beroende på vad jag har hemma. Senast blev det vetemjöl, ekologiskt grahamsmjöl och boveteflingor. Gubben hade köpt boveteflingorna för att koka gröt av dem men ingen tyckte riktigt om smaken så nu åker flingorna ner i bröddegen istället :)
Nästa gång tror jag att jag bakar semlor och fryser in så finns det att ta till ifall jag inte hinner baka mera bröd någon kväll. 
Kanske det blir en stor brödbakardag någon helg varje månad!

Vi är med i Reko-ringen här i stan och nu i går köpte vi ekologiska havreflingor. De skall i första hand bli gröt men kanske jag testar i bröd också. Sönerna äter gärna gröt på morgonen och vi använder helst ekologiska flingor till den. Ska bli intressant att testa dessa flingor som är köpta direkt från producenten, undrar om dom har annan smak :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar