onsdag 17 februari 2016

"Julpyssel"


Minns ni dessa
De virkade snöflingorna jag hade virkat hösten 2014 och som då skulle bli klara till julen det året :)


Före den här julen fick jag dem uppspända och det var tänkt att jag skulle hinna stärka dem före julen och att de skulle pryda matsalsfönstret till jul, men de har fått vänta på stärkning tills nu!


På lördagen när gubben pysslade på med listerna i vardagsrummet blandade jag till lika delar lim och vatten och duttade på blandningen. Jag lät det torka till följande dag och då var de torra och nålarna kunde avlägsnas. 


Hängde upp dem nu i alla fall fastän de var tänkta som juldekorationer men de är ju inte direkt juliga utan passar väl bra nu när det är vinter och snö :)


Tog en bild utifrån också när jag gick ned till butiken ett varv. 
Funkar bra som skydd mot insyn också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar