måndag 20 juni 2016

Något annat än trädgården

Det har blivit mycket trädgård här på bloggen den sista tiden, nästan för mycket :) Men nu kommer något annat!
 
 
Under vår resa till Hangö stannade vi till i Billnäs på väg hem och besökte Byggnadsapoteket.
 
 
Har inte besökt byggnadsapotekt tidigare men vi har beställt varor därifrån några gånger.

 
Butiken ligger i ett dit flyttat hus som är fint upprenoverat.

 
Ute tittade vi på rödmylla i två nyanser, tyckte mera om den mörkare färgen: Italienska röd.
Har gått och funderat på att vi skall rödmylla lillstugan så att den skulle se lite finare ut.
 
 
En annan sak som intresserade var olika alternativ på hur man kan byta nedre delen av ytterpanelen. På lillstugan är panelen i ganska dåligt skick längst ned på vissa ställen och jag skulle helst bara byta ut nedre delen och inte hela panelen.
Den här varianten tycker jag inte om utan jag tror att det blir liggande brädor under snedlisten, sen då när vi kommer så långt :)
 
 
Annat som intresserade var denna söta kisse i gjutjärn. Dörrstoppare eller kanske bara någon som välkomnar mig när jag kommer hem!

 
Fotskraps galler att ha framför ytterdörren är definitivt något jag vill ha framför ytterdörren sen när glasverandan är byggd :)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar