måndag 11 juli 2016

Hej igen :)


Jag är nu inne på andra veckan med semester och nu börjar det kännas som semester!

Och nu har vi också kommit igång med renoveringen på allvar igen.


Under helgen hade vi fint, soligt och varmt väder och då passade vi på med att bära ut golvplankorna till son nr 2:s rum. Jag tvättade dem med rotborste och tallsåpevatten. 
Tvättade bort 160 år av smuts :)


Sen fick de torka i solen. Det blev 16st allt som allt. 
När jag hade tvättat alla, trodde jag,  såg vi att en planka saknades. Men efter lite sökande hittade vi den i högen med plankor vi har i förrådet. Nummer lappen hade ramlat av men som tur var så hade gubben skrivit nummern ovanpå också :)


När kvällen kom så bar vi in dem i nummerordning.


Gubben hade medan jag tvättade plankorna satt in plåtarna och vattenröret för golvvärmen och innan vi tog kvällen hann han börja på med att lägga plankorna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar