torsdag 9 februari 2017

Mitt arbete över helgen

Mitt arbete över helgen bestod av att:
- Skära och riva spännpappsbitarna för TV-rummet klart tills när vi skall påbörja pappningen. 
- Måla listor klart tills vi skall spika golvlistor i son nr 1:s rum
- Och på söndagen tog jag mig an sista rummet i huset där väggarna skall putsas från nubbar!


Det rum som skulle göras nubbfritt var den lilla farstun i sönernas del av huset. 

Många lager av färger och tapeter även här.
Underst en härlig gråblå nyans målad direkt på stockarna och sedan en ljusare grå tapet med stänkmålning i svart och vitt. Ovanpå dessa en ljusrosa tapet med marmorering i mörkare rosa. 
I tillägg till dessa en del olika tapeter och ytterst några lager med tjock papp målade i grönt, blått, grått och ytterst rosa, liksom alla andra rum i huset när vi köpte det :)


Farstun är ganska liten och den har dörrar på alla väggar + trappan upp till vinden.

Igenom den vita dörren kommer man till vår klädskrubb som senare när glasverandan är byggd kommer att byggas igen och sönerna kommer att få en hatthylla på den väggen i gammal stil. En hatthylla som har funnits i min mormor och morfars hus.

Var den gröna dörren står lutad mot väggen kommer man ut till glasverandan. Där i den nu igensatta karmen skall den gamla ytterdörren sättas in.


Här är beviset att vindstrappan är flyttad!
De äldsta tapeterna går in bak väggen som omger vindstrappan.
Har inte ännu klurat ut när den är flyttad men skall försöka i alla fall.


Den vita dörren är inte heller på sitt ursprungliga ställe!
Under järnen som håller karmen på plats finns tapetrester!
Kanske dörren kom på plats samtidigt som vindstrappan....

Farstun hann jag få nubbfri på söndagen och nu kan jag mäta ut spännpappen för det här rummet också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar