fredag 7 april 2017

Förra helgen

Helgen står för dörren och helgens arbeten är planerade, bilder kommer på det senare, men först tänkte jag visa vad vi gjorde förra helgen :)


Jag pysslade på i sönernas farstu.
Rensade väggarna från löstsittande tapetbitar, smuts och damm. 


Jag skrev också upp vilka tapeter och färger som varit i farstun. Tanken är att allt skall dokumenteras i en husbok sen. Här kan man se att det har varit en vägg mellan en tidigare mindre farstu och en garderob. Garderoben har inte haft målade tapeter utan enbart stockväggar.


Vindstrappans hörn, som har tillkommit senare, har haft flera färger genom åren. Gråblått, brunt, vitt, gult och till sist rosa :)
Jag tänkte inte riva mera på den här väggen utan tog bara bort masonitskivan som har suttit nedtill på väggen. Spännpappen bakom var i gott skick och det är bara att måla eller tapetsera sen, vet inte ännu hur vi gör men just nu lutar det åt att vi målar farstun grå, samma grå som i hallen för den färgen finns det kvar av. 
Tänker också lämna kvar de gamla eldragningarna och eldosorna på väggen, tycker de passar bra in fastän de inte funkar :)


Lade spännpapp i blöt över natten och på söndagen kunde jag spika upp den. 


TV-rummet rakt fram. 
Sakta men säkert kommer vi framåt :)


Gubben fortsatte med golvet i son nr 2:s rum. Nu har han kommit halvvägs.


Är supernöjd med rörspisen i sonens rum. 
Den är målad ett varv med linoljefärg och i samband med att vi oljevaxar golvet skall jag stryka den en gång till.
Luckan har vi blästrat men ännu inte fått den på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar