onsdag 18 juli 2018

Grönsakslandet 2.0 del 3


Tidigare i våras hämtade gubben och jag en hel hög med vide och tidigare i somras skaffade jag stolparna jag behövde för att fixa ett videstaket mellan grönsakslandet och blivande platsen för torkställningen.


Måttade upp staketet från uthusknuten och slog ned stolparna i jorden.
Sen var det bara att börja träda videkvistarna mellan stolparna.


Kom en bra bit med det som vi hade hämtat men det blir nog att hämta mycket mera nästa vår för det skall bli ett videstaket till på andra sidan och så skall det här fyllas ända upp!


Tänkte egentligen lämna det så här men så en dag när jag gick och funderande slog det mig att här framför videstaketet skulle det passa bra med mina sparrisar, jag köpte nämligen 2st plantor till och det var lite ont om plats i det andra landet.


Det blev att gräva en grop :)


Kantade med "bubbelplast", fyllde jord och avslutade med tegelstenar.


Planterade de 2 nya plantorna + 2 solrosplantor som är den yngre sonens sommarprojekt. Den gamla sparris plantan som jag har på annat ställe har jag inte ännu flyttat, den är ganska stor och kräver lite arbete och försiktighet. De nya sparrisplantorna trivs bra här i solen och värmen och har redan gjort nya skott, tydligen ett bra beslut att placera dem här :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar