torsdag 24 juni 2021

Det går inte alltid som på Strömsö :)


Fick ett ryck när vi var på villan för någon vecka sedan och kom äntligen igång med att göra det andra sovrummet klart. Det har varit sönernas sovrum men en vägg har stått omålad i några år nu!


Slipade, spacklade och slipade klart. Så långt fint, men när jag öppnade målburken, som stått och väntat på mig lika länge som väggen varit omålad, var det inte värst mycket jag kunde göra med den färgen! Färgen hade blivit en tjock pasta i botten av burken så det vara bara att stänga locket :)


Nå jag fixade i alla fall i ordning rummet med säng och gardiner. 
Rummet skall inredas som gästrum och det skall bli dubbelsäng men den andra sängen är instuvad i förråd hos mina föräldrar så det blir att hämta den efter att jag har fått väggen målad :)
Undrar vad gästerna kommer att tycka om den fina pirat lampan :D



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar