torsdag 16 oktober 2014

Matsalen


En titt in i vår matsal. Allt är inte ännu färdigställt, det saknas en list mellan tapeten och panelen nedtill. Listerna är målade och väntar på att jag skall hitta en fyrkantig list som ännu behövs för att vi skall kunna fästa dem på väggen.



Halvmåneborden är mina föräldrars gamla matbord från 70-talet som jag sågade itu. Färgen är inte riktigt den jag önskar men sen när jag har tid så skall jag fixa till dem. Den fina gamla fotoalbumen är min mormors gamla som hon har fått av släktingar i Amerika, den har alltid varit en av mina favoritföremål, redan då jag som lite var på besök hos mormor och morfar och nu står den i min matsal :)


Vår äldsta kakelugn står i matsalen och är original från när huset byggdes 1849-50. Den har en härligt krackelerad yta med en ljusblå / ljusgrön färg, helt underbar. Den värmer inte så bra men ståtlig är den med sina 3 meter.


Ett skåp som är till låns så länge min syster inte har plats för det. Kistan eller "amerikatrånken" är den likaså till låns av min syster men ryan med Askungen har jag fått via mamma av mormor. Kronan har vi fyndat på Juthbackamarknaden för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar