torsdag 26 november 2015

Sol


Idag klarnade vädret och solen hann lysa någon timme :)
Här har regnat många dagar i streck och den lilla snön som kom över helgen var redan borta i början av veckan. 
Trots det fina solskenet idag så hann jag inte ut och njuta av solen utan satt och tittade på det fina färgspelet från mitt skrivbord där jag har suttit hela dagen och jobbat på.


Nu är det snart helg och här i våra trakter så firar vi lillajul på lördagkväll. 
Då skall en liten gran tas in och kläs och på kvällen kommer lillajulstomten med något smått, en sorts julafton i minatyr. Lillajultomten hinner man dock aldrig se för han är snabb han, han kastar in paketen och så rusar han iväg till nästa ställe :) Sönerna har i många år försökt se honom men nej, ännu har de inte lyckats.

Hoppas vi har vackert väder över helgen för då har jag tänkt att jag skall ut i skogen för att ta hem lite material till juldekorationer, tror att renoveringen får vänta, åtminstone på lördag. Innan lördagen skall det pyntas lite jul här och fixas mat, vi har till och med tänkt grädda den ena julskinkan nu lagom till lillajul då julförberedelserna börjar på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar