tisdag 31 maj 2016

Mera trädgård

 
Ännu ett steg framåt med mina odlingslådor :)
Nu har vi radat ut tidningar i bottnen för att försöka hålla ogräset borta.

 
Lördag eftermiddag åkte vi till sommarstugan och "städade" lite i skogen. Vi tog bort en massa smågranar och räfsade.
Smågranarna och ris tog vi med hem tillbaka på söndag och trots att jag tyckte vi hade mycket på dragkärran räckte det just och just till mina lådor :)

 
Runt kanterna satte vi sockelplast så att träet skall hålla lite längre.
Nästa moment är nu att få hem halmen som skall ligga på riset som ett golv åt jorden.
 
 
Under grävningen för odlingslådorna hittade jag en del glasbitar. Hittade också en kant från ett keramikfat som har haft ett vitt - grönt mönster.
Bakom uthuset har det slängts allt möjligt och man vet aldrig vad man hitta men en sak kan man vara säker på att hitta och det är glas, glas i alla färger och former.
 
 
När vi var på sommarstugan passade jag på söka upp en passlig gran för att få en ny klätterstör åt humlen istället för den som gick av när grävaren var här och fixade stenarna och dräneringen vid husgaveln förra hösten.
Den satte vi nu på plats och humlen som legat på jorden fick något att klättra på :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar