torsdag 26 maj 2016

I trädgården just nu



 
 
Efter en längre tids vackert och varmt väder fick vi äntligen regn i natt! Något som mina blomland verkligen behövde. Jag har vattnat på kvällarna nu i veckan, men nu klarar de nog sig en stund igen :)
 
 
Vaknade mitt i natten till åska men det värsta drog över Vasa området och vi hörde åskan bara på avstånd, men regn kom det i alla fall, ca 16mm.

 
Idag har vi mulet väder men värmen är kvar och blommorna växer så det knakar.

 
Mormors pion har vuxit bra och vi får säkert njuta av flera blommor i sommar :)

 
Den andra pionen jag har har också vuxit ordentligt, den här sorten är lite tidigare än mormors.
 
 
Av två sparrisplantor som jag köpte i fjol har en överlevt. Stammarna är små och tunna men efter några år skall vi väl åtminstone kunna skörda någon sparris.

 
Äppelblommorna slår snart ut...
 
 
... kanske till helgen :)
 
 

 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar