fredag 15 september 2017

Gubbens och mitt mysrum


När sönerna flyttade in i egna rum kunde vi sätta i ordning ett riktigt mysrum åt gubben och mig :)


Gubben fick en arbetsplats vid fönstret. Här kan han sitta och jobba hemifrån i sin nygamla stol, som han fick till födelsedagen när han fyllde jämna år för en månad sen, med fin utsikt över gården. Kvällstid lyser solen vackert in i rummet, en riktigt drömplats att jobba ifrån!


Stolen är en riktigt fin gammal stol med fina detaljer som jag hittade på loppis i våras och som blev en perfekt present åt gubben.


Jag fick en pysselhörna i andra ändan av rummet :) Här kan jag sprida ut mina olika projekt utan att det stör. 

För många år sedan kom jag över två stycken likadana svart bord och nu kom de väl till pass. De har stått i lillstugan och bara väntat på att få lytta in och rummet verkligen lyfte med två matchande bord i gammal stil. 
Är så nöjd!

När vi tog ned alla de gamla tapeterna kom den fina blåa väggen fram. Så här såg väggen ut när huset stod klart 1850 och herrskapet Hasselblatt flyttade in! 
Den kommer vi att lämna synlig för färgen är helt otrolig :) De andra väggarna har vi redan papprat och målat. 

Rummet är inte på långa vägar klart men just nu fungerar det bra som vårt mysrum. Golvet skall öppnas och isoleras ordentligt och ännu skall väggarna fixas till. Taket är det enda som är helt klart, det har jag fixat och målat :)


Till villaavslutningen köpte jag en ljusslinga som vi hade ute på villan men nu hängde jag upp den på väggen för att få ljus i rummet eftersom vi inte har ström dragen till taklampan. Slingan har led-lampor och lyser med ett behagligt gult sken (på bilden ser det ut som om den lyste väldigt starkt).

Rummet är helt klart min favorit just nu, det kunde inte ha blivit bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar