torsdag 21 november 2019

Förbättrad grusgång

För några år sedan när jag gjorde blombänkarna vid gaveln av huset lämnade jag en gång till källaren under huset och en gång ut till gatan. Då var marken full av gammalt grus och småstenar så det såg helt OK ut men nu efter ett antal år så hade gångarna vuxit igen och de liknade mera en gräsmatta än en grusgång :)


I blombänkarna planterade jag främst buskar och bara några blommande blommor, runt dessa satte jag bark och under den en duk. Denna duk gjorde jag redan då så stor att den skulle räcka till gångarna också. Vi gjorde alltså inte gångarna klara då utan jag rullade ihop duken och den har legat under stenkanten i väntan på gruset.


Duken under stenkanten var lite kort så den nådde inte helt över till det andra blomlandet, där blev det att skarva lite.


Jag använde en tjockare duk som bättre skall stå emot ogräset men vi får se...


Gången blev riktigt fin och kryptujorna syns riktigt bra nu när de ligger mot stenarna istället för "gräsmattan" som gångarna hade blivit till.


Nu blev gången in till källaren verkligen fin!
(jämför med första bilden)
Vi har en hög med stenar som vi sparat och där hittade jag en passligt stor och flat sten som den äldre sonen fick hjälpa mig med att få på plats som ett trappsteg framför källardörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar