söndag 24 november 2019

Biblioteket på slutrakan

 Biblioteket har vi inte gjort något åt sedan vi målade väggarna och taket. 
Rummet har sett ganska så färdigt ut, förutom att fönster- och dörrlisterna saknas, men det skall hända mera än det!


I vinter har jag tänkt att vi skall slutföra alla dom där "småprojekten" inomhus som har lämnat ogjorda :) Och ett av "småprojekten" är att tapetsera i biblioteket. 
Det skall bli fält på väggarna med tapet och list runt för att få ett fint avslut.
Testade lite hur stora rutor jag skall tapetsera före jag köpte listerna. 
Nedtill på väggen skall jag dra ett sträck i grått på en höjd som skall passa ihop med höjden på ett väggfast skåp som ännu inte är byggt.


Tapeten har bilder av gamla kartor och det passar ju bra i ett bibliotek :)
Testade hur långt avstånd tapetfältet skall ha från dörrfodret. Listen är inte den jag köpte utan bara vad jag hade färdigt hemma, den jag köpte har en liten pärla och skall målas med guldfärg!
Listen väntar just nu ute i lillstugan och det är bara att börja måla när tid finns. 
Efter julen tänker jag att jag kommer igång med att tapetsera och få listerna på plats så då återkommer jag med rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar