torsdag 7 april 2016

Inventering


Inspirerad av hur snabbt jag fick fönsterbågen och överstycket skrapat över helgen sökte jag fram upphittade dörröverstycken.
När vi började tömma vedlidret för några år sedan och sågade användbart byggavfall till ved hittade vi underst i ett hörn en hel hög med överstycken :) Otrolig tur att vi hittade dem, att vi började tömma just i det hörnet för ännu är inte vedlidret tomt. Kanske det finns andra skatter gömda där ännu, vi får se vad vi hittar när vi igen behöver såga ved :) Dessutom tur att de har lämnats orörda och inte sågats till ved!


Av de vi hittade har jag använt två stycken till köksfönstren och nu sökte jag två stycken som skall bli överstycken till dörren mellan vårt sovrum och matsalen.
Alla fem hade olika längd och några var avsågade. På den kortaste stod det "köken" men det som stod på de andra kunde jag inte tolka. Åtminstone den längsta är ett dörröverstycke och den tog jag med mig in i "verkstaden". 

Några av dem har grön färg som passar ihop med den gröna färg som finns på dörrarna till sönernas rum. Den nästkortaste kunde passa att vara överstycke till den dörr som gick in till det gamla köket, blivande TV-rummet. På vinden har vi ett dörrblad som skulle kunna passa att höra till den samma dörren. 


Började skrapa rent igår kväll och kom en liten bit på vägen innan det blev för mörkt i rummet, då var klockan halv nio och det var passligt att sluta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar