onsdag 4 maj 2016

Nytt blomland

Nu har dagarna varit soliga och rätt så varma och kvällarna likaså. Arbeten ute i trädgården har kommit i gång och en del pysslande har jag hunnit med :)
 
 
Här om kvällen skar jag bort överlopps delen av plasten mot grannens sockel som vi fixade till förra hösten.
Nu är det bara växterna som fattas, men de blir planterade först om någon vecka när jag hunnit besöka favorit plantskolan i grannstaden.

 
Den bredare remsan jag skar bort tänkte jag använda invändigt i planteringslådorna jag skall odla grönsaker i i sommar. Var på väg att kasta den smalare remsan men kom då på att visst hade jag användning för den också!
Nedanför området med sten stigen och gruset skall det anläggas en gräsmatta och vid stenkanten skall det bli ett blomland.


 
 Började kärra jord dit och då plötsligt slog det mig att kanten till blomlandet skall vara gamla tegelstenar så att den passar ihop med ringen av tegelstenar runt humlestörarna och så är det tänkt att ett växthus skall byggas nedanför stenkanten och det skall ha nedredelen av väggarna murade av gamla tegelstenar :)

 
Kärrade upp tegelstenar och fixade till en kant på blomlandet.
Plastremsan satte jag mot tegelstenarna på blomlandets sida som rotskydd.

 
Har ingen aning vad jag skall ha för blommor här förutom en perenn som tycker om skugga som nu har fått lida i solsken några år och så skall det bli någon stenväxt mellan stenarna men annars så är allt öppet ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar