måndag 24 juli 2017

Toalett dörren



En av dagarna när det var soligt och varmt bad jag gubben bära ut toalett dörren :)
Nu var det dags, har nu sett på denna bruna dörr i 5 år och nu skall den slipas och målas ljus.


Körde först med ett grövre papper och större slipmaskin och sen men en mindre och finare papper. Färgen lossnade bra med den större maskinen och det gick relativt snabbt att få bort färgen. Den bruna färgen sitter ganska så löst och jag vill få bort den färgen så att den inte senare släpper från den undre färgen som sitter mycket hårdare. 


Under handtaget kan man se konturerna av den gamla skyddsbrickan till det gamla handtaget. Hade varit fint om de gamla handtagen hade fått vara kvar men de byttes ut i början av 70-talet till stora klumpiga runda "knoppar", Dallas-handtag brukar jag kalla dem ;)


På speglarna fick jag använda handkraft men med de skrapor som kom dem Speedheatern gick det som en dans.


Fin kvist som kom fram i en av speglarna :)


Klar!

Ja i alla fall en sida. 
Trots att jag tyckte att det gick relativt snabbt så var klockan ganska sent på kvällen när jag hade kommit så här långt. Gubben bar in dörren tillbaks ock nu väntar vi på en solig och varm dag för fortsätta med andra sidan :) har inte varit så många av de dagarna under semestern hittills, alltså varmt. Soligt har det väl varit men värmen har inte riktigt varit närvarande så får se när andra sidan blir slipad, kanske jag får stå på gården och slipa i vinterjacka och yllevantar :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar