onsdag 26 juli 2017

Uppgradering av tights


Denna låda för garn köpte jag för många år sedan på en auktion. Man kan fälla ihop lådan och då tar den inte mycket plats eller så kan man öppna den så här och den står stadigt på bordet tack vare mekanismen som har ett par ben baktill som stöder upp lådorna.


 På samma auktion köpte jag en stor burk med knappar som jag sorterat efter färg i lådan; vita, svarta, bruna, blå och högst upp alla andra färger :)


När jag var till Vasa här om dagen på en lite shoppingrunda hittade jag ett par mörkblåa tights. Enkla utan finesser och lite tråkiga, så jag sökte igenom knapplådorna för att hitta fina knappar med lite bling* bling*. 


Sydde på 5 knappar på varje sida och plötsligt blev tightsen mycket trevligare!


Ett mycket enkelt sätt att piffa upp ett tråkigt klädesplagg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar