fredag 8 november 2019

Lillstugans nya veranda V


Jobbet med att färdigställa lillstugans veranda har också fortsatt i sommar. 


Vi spikade i de bräder som saknades och köpte röd slamfärg till målningen. Blev lite förskräckt när jag började måla, färgen var nästan orange men den mörknade ordentligt när den torkade :)


Framsidan på trappan kunde tas bort i ett stycke så det var enkelt att måla när jag fick ha det liggande på byggbockarna.


När färgen torkat fick den rätt nyans. 
Stolparna hyvlades och målades ljusgråa.


Framför verandan fäste vi ett armeringsgaller där vinrankan skall få växa upp och bilda en grön vägg. Den är liten ännu men redan nu under sommaren växte den till sig ordentligt och jag kunde börja styra den uppför gallret. 


När växthuset flyttades blev denna delen synlig, ingen vacker syn!
Där var den gamla röda färgen slutar och bräderna blir smutsgrå, där var marknivån när vi köpte huset! 
Brädorna var i dåligt skick så vi bytte ut allihopa och sen strök jag dem med slamfärg. 
Tyvärr har jag ingen efter bild, får återkomma med en sådan ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar