fredag 16 januari 2015

Fredag!



I köket ovanför dörren in till det rum som skall bli bibliotek har vi satt upp en hylla, var jag har samlat kopparpannor, -formar och gamla kaffeburkar. 
De stora pannorna har jag fått av min mamma och den lilla har jag köpt på något loppis. Kopparformarna hittade jag i grannstaden på en loppis. 
Gustav Paulig, den bruna burken, köpte vi på Juthbacka marknaden för några år sedan och den röda Paulig bruken har jag fått av min mamma :)


Hyllplanet är gjort av gamla brädor från huset, de har varit en garderobsvägg. 
Brukar alltid ta till vara gamla brädor som har en fin patina, man vet aldrig när man behöver dem!
 Hyllkonsolerna har jag köpt på det stora varuhuset. De hade en färg och form som passade bra med dörrlisterna.


Dörren hittade vi i en vägg som vi skulle riva. En skiva var spikad ovanpå denna härliga yta med en massa småspik, så nu har ytan en massa små hål i sig, men jag tänkte att jag skulle få det fixat med färg. 
Tänk att kunna måla något så här fint. Trots att alla andra dörrar i huset kommer att vara vita så lämnar vi denna dörr så här, detta kan man ju bara inte måla över!


Nedersta panelen har ramlat ur, men den är i gott förvar och så snart jag får tid och lust skall dörren renoveras och ett handtag skall sättas i. 
Som vanligt i detta hus så hittade vi ingen nyckel till dörren och den var ju naturligtvis låst där vi hittade den i väggen. Jag lyckades få upp den, men en ny nyckel behöver lagas. Tur att man vet var man får det fixat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar