torsdag 29 januari 2015

Vårt badrum just nu


En liten titt in i vårt badrum idag. 
Det är inte helt klart, det behöver lite fix ännu. 
Dörren borde målas vit, spegeln borde fästas på väggen, lådan under tvättfatet borde fixas.....
Men det funkar bra som det är nu och med tiden blir nog också detta rum färdigt. 


Jag har satt upp några vykort på väggen: ett vykort från Venedig, var vi var för några år sedan och så ett mumin-vykort med muminfamiljen som är på väg att bege sig ut på en resa med sin båt. Där brukar jag stå och drömma mig bort när jag borstar tänderna :)


I badrummet har vi använt halvpanel, pärlspont, med tapet ovanför. Till taket har vi också använt pärlspont. Det gamla golvet har jag tvättat och sen målat rutigt med linoljefärg.
Tills vår bastu med tillhörande duschrum blir färdig har vi satt in ett duschskåp, men där borde egentligen vara ett på platsbyggt förvaringsskåp.

Rummet var ett förråd från början och hade en passlig storlek och placering så det var lätt att göra om det till badrum. Vi flyttade dörren från ena ändan av rummet till den andra och satte in ett fönster över dörren för att  få in dagsljus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar