torsdag 2 april 2015

Påskpyssel


Årets påskpyssel blev gipsägg.
Hittade instruktionerna på nätet och tyckte det verkade enkelt att göra, vilket det också var. Gipsförbanden var dessutom jättebilliga på apoteket så det här är inget dyrt pyssel, 2,50€ för en rulle och den räckte till 2 ägg :)


Gjorde dem igår och lät dem torka på köksbänken över vatten innan jag tog hål på ballongerna. 
Putsade till kanterna lite och så var de färdiga!
Lite klottigt att jobba med gipsförbanden men kul var det.
Ett pyssel man bra kan göra med barnen :)




Nu när det har mörknat tände jag värmeljus i dem. 
I de andra hade jag tänkt ha påskblommor, pärlhyasint skulle vara fint.



I fjol gjorde jag detta ägg. Gjorde flera stycken och gav bort en del som påskgåvor.
Hittade pysslet på bloggen Lantlif och tyckte dom var så ljuvliga! 
Mina ägg målade jag i en riktigt ljusgrå ton och i en lite mörkare grå. 
Använde ett pappers glasunderlägg under glansbilden för att få in lite extra "flurr" :)


En liten påskhare får avsluta inlägget den här gången. 
Det snygga ägget har yngsta sonen gjort! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar