fredag 10 april 2015

Tapeter III


Tapeter från äldsta sonens rum.

En somrig bård med segelbåtar :) den kunde jag tänka mig på sommarstugan i gråa nyanser.


En av mina favoriter, en grå tapet med blått tryck. Fina bilder: en mor med sina barn och kanske det är fadern som är ute med båten.  

Denna bit skall jag rama in. Har tänkt att alla rum skall få en liten ram med tapeter från just det rummet. Samlar nu bitar ur alla rum, en del är som denna, fragment, men jag har också skurit ut ca 60x60cm:s bitar där alla tapetlager finns.


Denna är likaså en favorit; också den grå med blått tryck. 


Tredje favoriten; en, igen, grå tapet med härliga rosa blommor. 

Lite lustigt att alla tre är i gråa nyanser, har inte tänkt på det tidigare, men det är nog något extra med grått, speciellt på väggar. 
I vår hall målade jag väggarna gråa och tänkte trycka mönster i vitt med schablon men ångrade mig. Lät väggarna vara enkelt gråa. Tror att det hade blivit lite rörigt med ett schablontryck, nu känns rummet istället lugnt och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar