onsdag 5 augusti 2015

Årets semesterresa


Under hela semestern väntade vi på varmare väder för att bege oss ut på en lite semesterresa och när sista veckan av semestern började och vi insåg att det varmare vädret inte skulle dyka upp. Packade vi oss alla i bilen och styrde norrut. 

Första stopp var Nykarleby och vattentornet, där åt vi lunch och tittade på den fina utsikten.


Vår destination var Kalajoki och deras camping.
Campingens badstrand var jättefin; sand och långgrunt.


Varför vi kom till Kalajoki var den äventyrspark som finns där!
Med två söner i åldern 11 och 13 är det inte allt som är så himla roligt när man skall ut på resa, men detta var något som båda uppskattade.


Vi spände på oss säkerhetssälarna och efter att vi hade gått igenom en kort undervisning om hur man säkert tar sig igenom banorna fick vi klättra upp i träden och gå utmed banorna!


Jag tar mig upp på stegar och så men att ta sig högre än det är inte så trevligt. Det var nog med spänning som jag tog mig upp ca 3 meter för att testa den första banan men i något skede märkte jag att jag koncentrerade mig så intensivt på att trampa rätt med fötterna att jag inte märkte att jag var flera meter ovanför marken och då var också höjdrädslan borta. Det var bara när plattformarna fästa på träden svajade till som det sög i magen :)


Linbanorna var inte min favorit, då hängde man enbart i sälen :/ men innan  vi var klara med klättrandet så var inte dom heller så hemska :)

Det fanns 3 övningsbanor och 6 st lite mera avancerade banor. Vi hann gå igenom alla på de 3 1/2 timmar vi var där men pojkarna skulle nog ha kunnat stanna längre och jag måste medge att också jag kunde ha gjort det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar