söndag 9 augusti 2015

Sommarstugans utevessa


Den här sommaren har det funnits projekt att välja mellan :)
Har länge tänkt att sommarstugans vessa borde få ett paneltak istället för det gipsskivstak som det hade.
När vi panelat klart inne i sommarstugan så blev det en hel del brädor kvar och de räckte bra till taket i vessan. 
Vessan har varit helt ok och trevlig men jag fick lust att måla väggarna :)


Så en dag när vi åkte till sommarstugan tog jag med en målburk som vi hade stående.
Det blev en ljus gråblå färg.


På samma gång bytte jag ut "konstverken" på väggarna :)
Tidigare hände där gamla planscher och allt möjligt som vi har samlat på oss under åren. Nu försvann allt förutom några föremål.
Tavlorna är loppisfynd och tavlor från min mormors hus. Handdukstäckaren har vi ropat in på aktion. 


 Mamma sydde en ny gardin i vitt och blått och sökte upp en trasmatta i blått :)
Jag är mycket nöjd med slutresultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar