lördag 3 mars 2018

Tv-rummet


Allt klart så här långt :)
TV-bänken är redan på plats. Den består av två stycken låga skåp som jag för många år sedan fick ta hand om när interiören skulle förnyas i ett projekt jag gjorde. De var vita från början men jag målade dem svarta och sönerna har använt dem för förvaring av Lego och Brios tågbana. Helt perfekta för de sväljer en hel del och nu kommer de att fungera som TV-bänk och som förvaring för DVD:n och spel de har.


Rummet med mera möbler. Det är tänkt att det skall stå en svart bäddsoffa här men den ids vi inte ta hem från förvaring hos mina föräldrar förrän golvet är klar så nu får två gamla stolar från Ikea fungera som sittplatser. Det blev inget nytt i det här rummet förutom lampan som sönerna önskade som de döpt till "döds bollen" efter Star Wars "death star" :D.


En annan lampa som jag flyttade över åt dem var denna som vi har två av och har haft i vårt vardagsrum. Denna passar väldigt bra ihop med plåtväggen så den får stå här nu.


Sönerna stortrivs här och jag är helt nöjd med resultatet så här långt. 
Det som ännu kan fixas före sommaren är foder runt fönstret och en gardinstång, och så den smala golvplankan som saknas upp med väggen till vänster :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar