måndag 26 oktober 2015

Dörr dilemma



Ni minns dörren jag skrapar ren.
Att skrapa den ren är enda lösningen till att få den snygg igen men det ger ett dilemma i stället som jag har funderat på fram och tillbaka nu en tid.
Dörren är en mindre gångdörr som skall sitta i mitten av denna pardörr.


De här två delarna har varit inbyggda bakom spånskivor i väggen och det är bara gångdörren som har använts. Och förstås han man målat gångdörren många gånger medan delarna inne i väggen har sin gamla fina målning kvar! 
Tycker ju att den bruna ådringen är så fin men det är inget som jag kan återskapa på gångdörren, så vad göra?


Alla andra dörrar kommer att vara ljusa, kan man då ha en brun mitt i allt? Nåja dörren från köket in till blivande biblioteket är ju faktiskt målad med samma ådring. 
Men vad skall jag göra med gångdörren ifall jag bestämmer att pardörren förblir ådrad?
Eventuellt lämnar jag dörren omålad tills vi har helheten på plats och funderar då :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar