torsdag 15 oktober 2015

Höststädning


Städade bort sommarblommorna vid trappan här om dagen och gjorde lite höst/vinter fint :)
Lite ljung och några videkäppar, det räcker bra just nu, sen när snön kommer plockar jag fram lite mera vinter tillbehör. 
På samma gång planterade jag krokusar runt äppelträden och några lökar sparade jag till blomlanden. Lila och vita blev det. 
Hade gärna planterat liljor också men tydligen skall de planteras på våren för jag hittade inga liljelökar i de butiker jag var till.


Städade bort sommaren i trädgården också. Förde alla blomstativ och rabattdekorationer till det nya trädgårdsförrådet där Blixten var med för att kolla läget :)


Plockade ned en gammal hylla som har funnits på vinden. Den är målad i en mossgrön färg och passar perfekt i förrådet. Skall hänga upp den på väggen men det blir nog i nästa sommar. Planteringsbordet som hyllan står på är en gammal bakskiva som jag ropade in på aktion för några år sedan. Den passade precis mellan väggarna i förrådet, behövde bara stöda upp den lite i det ena hörnet.


När jag har fått upp hyllan på väggen så skall jag sätta upp krokar under den.  Hyllor skall också byggas och så skall förståss alla grejer som har att göra med trädgården flyttas hit. Just nu har jag dem i lillstugan lite här och där, vilket alltid förorsakar ett evigt sökande när man skall ha något :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar