söndag 27 maj 2018

Grönsakslandet 2.0


Nu har jag äntligen kommit igång med den stora ändringen av trädgårdslandet.
Spikade ihop en ny odlingslåda i samma dimensioner som de tidigare 2. 


Denna målade jag i en grå nyans. De två andra lämnade jag omålade och de är nu nästan samma nyans men de skall också få sig ett varv med penseln när jag flyttar dem :)


Lådan på rätt ställe. Här stod sönernas trampolin tidigare men den använde de högst 2-3 gånger förra sommaren så i år plockade vi inte ihop den utan mitt grönsaksland flyttar hit i stället.


Satte gamla lastpallar i botten för att inte behöva fylla hela lådan med jord, jag skall inte odla något som kräver 45cm i djup så 30cm räcker bra till. Tror att morötterna också ryms ;)


Gamla fanerskivor ovanpå lastpallarna och så "bubbelplast" runt kanterna så att inte jorden ramlar ner och samtidigt skyddas lådans trä från våt jord.


Denna rishög skall bort härifrån! 
Här finns det som jag städat bort i trädgården under våren och tidigare år. 
Enligt planerna skall vår torkställning flytta hit.
Riset kommer jag att fördela på mina 3 odlingslådor så rishögen kommer säkert att försvinna. 


Ännu skall vi hämta ett lass med tång från villan för att få bra gödning av jorden innan jag kan börja flytta över jord från de gamla lådorna för att få dem tomma så att jag kan flytta dem också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar