fredag 20 juli 2018

Mera nytt vid grönsakslandet


I planerna för grönsakslandet 2.0 fanns en gång av tegelstenar mellan odlingslådorna och den kom jag igång med redan i juni och sakta men säkert bygger jag vidare när jag har lust :)


Första kvällens slutresultat!
Vi har sparat en hel massa gamla tegelstenar när vi rivit i huset och detta var en sak jag tänkt göra med dem. 


För att det skall funka med tegelstenar ute använder jag bara de som tål kyla, har också en hel del gamla lertegel men de sparar jag för inomhusbruk.


Just nu har jag kommit så här långt, inte helt klar med den långa gången. Sen skall jag också lägga tegel mellan lådorna. 


För att kunna gå till odlingslådorna utan att behöva gå i sanden köpte jag betongplattor som ligger så där passligt för att man skall kunna gå på dem :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar